آنالیز بازی فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

دپارتمان آنالیز آی تی فوتبال (آنالیز بازی های ملی) :

به گزارش پایگاه آنالیزور آی تی فوتبال ، دو تیم آرژانتین و فرانسه در فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف هم رفتند .

نیمه ی اول

۱۵ دقیقه ی اول:

شروع بازی با پرس ها و حفظ توپ های دو تیم همراه بود. در این پرس ها فرانسه با دو مثلث جلویی در سیستم ۴۳۳ توانست بازی سازی و حفظ توپ آرژانتین را کمرنگ کند و آرژانتین هم در این پرس ها به پاس های بلند روی می آورد.

در پرسینگ های آرژانتین به صورت منطقه ای و آن هم منطقه ی راست دفاعی فرانسه مدنظر بود.

در ادامه آرزانتین با در دست گرفتن بازی و استفاده از حملات در عمق به صورت ترکیبی در منطقه ۱۴ و ۱۷ و همین طور در منطقه ۱۶ به محوطه فرانسه نفوذ می کرد.

در ۵ دقیقه ی اول شکل دفاعی خوبی از فرانسه دیده نشد و فضاهای زیادی مخصوصا در کانال میانی یعنی منطقه ۱۱ و ۱۴ ایجاد می شد.

فرانسه برای خارج شدن از سرعت بازی و فشار آرژانتین تنها به حفظ توپ و گردش توپ پرداخت که آرژانتین با پرس های میانی و Low press توپ را دریافت یا ضد حمله ایجاد می کردند یا توپ را به منطقه ی امنی هدایت می شد. فرانسه با این مدل حفظ توپ سعی داشت تا برای امباپه در منطقه ۱۶ ایجاد فضا کند.

این حفظ توپ ها تنها یک بار موفق انجام شد که در نمودارپاس های فرانسه به ۱۸ پاس نیز رسید.

۱۵ دقیقه ی دوم:

پرس های آرژانتین به محوطه فرانسه نزدیک تر شد که با ۴ بازیکن فاز هجومی این کار انجام شد و بعداز دریافت توپ سرعت خیلی بالایی برای یک حمله سریع ایجاد می کردند. به همین دلیل نمودار پاس های این تیم در ۱۵ دقیقه ی دوم بسیار اندک و در حد ۴ پاس اما خطرناک انجام می شد. اما در یک حفظ توپ و پرش پاس ها بعد از ۳۰ پاس و نفوذ از چپ به یک پنالتی و گل دست پیدا کردند.

دو دلیل آرژانتین را مجاب می کرد تا از منطقه ۱۶ نفوذ کند : اول این که دمبله وینگر راست بود و برگشت به عقب و دفاع ضعیفی داشت و دوم این که مسی در راست آرژانتین بود و مدافعین مشغول او می شدند.

۱۵ دقیقه ی سوم:

فشارهای آرژانتین در ۱۵ دقیقه ی آخر بیشتر شد که با سرعت پاس های سریع و تک ضرب توانستند به موقعیت گل های بعدی دست پیدا کنند. در نمودار هم مشخص است که به ۱۶ و ۱۸ پاس در اوایل این ۱۵ دقیقه رسیدند و هدف هم ایجاد موقعیت در باکس محوطه جریمه بود.

این روند برای فرانسه که توپ و میدان را می خواست خوش آیند نبود پس با پس گرفتن توپ مجدد به حفظ توپ پرداختند اما با پرس های میانی آرژانتین روبرو شدند و با یک ضدحمله ی سریع با ۶ پاس به گل رسیدند.

دشام با تعویض های خود در درجه ی اول سعی کرد دو وینگر آرژانتین مخصوصا دی ماریا را از کار بیندازد که موفق هم بود و در درجه ی دوم فشار هجومی را در نوک حمله بیشتر کند.

نیمه ی دوم

۱۵ دقیقه ی اول:

تفاوت بازی آرژانتین و فرانسه در سرعت دادن به توپ و بازی بود که آرژانتین با پاس های سریع و تک ضرب خوب در موقعیت حمله قرار می گرفت. اما فرانسه به دلیل حفظ توپ هر بازیکن چندین تاچ با توپ داشت که مالکیت برای فرانسه و سرعت برای آرژانتین در این زمان دیده می شد.

۱۵ دقیقه ی دوم:

فرانسه با تغییر شیوه ی بازی و ایجاد بازی ترکیبی سعی در ایجاد موقعیت و فضا در سمت چپ و کانال میانی یعنی مناطق ۱۶ و ۱۴ داشت.

آرژانتین هم با ضد حملات از کانال های کناری و انتقال آن به سمت چپ به موقعیت گل های بعدی دست پیدا کرد.

فرانسه ۴ بار به ۱۲ پاس رسید که هر بار یک موقعیت ایجاد کرد. دشام هم با تعویض های خود سعی حل مشکلات خود داشت که موفق هم بود.

با خارج شدن دی ماریا مسی در این ۱۵ دقیقه در نیمه ی چپ بازی بیشتر حضور داشت تا نفوذها از سمت راست فرانسه مجدد ایجاد گردد.

با نزدیک شدن به ۱۵ دقیقه ی سوم پرس های کمتری از آرژانتین انجام شد تا دچار تحلیل بدنی نشوند.

۱۵ دقیقه ی سوم:

مسی در این ۱۵ دقیقه مجدد به کانال راست رفت تا در ضد حملات شرکت ویژه ای داشته باشد و هم به کانال میانه با توپ حرکت کند.

آرژانتین در یک حفظ توپ که به عدد ۹ رسیده بود توپ را از دست می دهد و فرانسه در یک ضد حمله به پنالتی و گل اول خود دست پیدا کرد.

فراسنه بعداز گل اول خود سرعت بالایی هم به بازی داد و هم در باز پس گیری توپ بسیار عالی عملکرد که حاصل این تلاش گل دوم بود.

در دقایق پایانی کیفیت پاس ها به شدت افت کرد که در نمودار هم مشخص هست و فرانسه با پاس های بلند سعی در ایجاد موقعیت سریع در محوطه را داشت.

وقت اضافه ی اول:

گردش توپ های آرژانتین برای خالی شدن فضای مسی انجام شد که در نمودار ۱۰ و ۹ پاس مشخص شده است.

فرانسوی ها هم برای گرفتن سرعت بازی حریف از ابزار خود یعنی حفظ توپ استفاده می کرد که آن ها هم به ۹ و ۱۰ پاس توانستند دست پیدا کنند. با این حفظ توپ ها و عدم پرس آرژانتین توانستند به موقعیت گل هایی از سمت چپ دست پیدا کنند. این فضا سازی ها هم برای موآنی و هم برای امباپه سودمند بود.

شکل بد دفاعی فرانسه و فضا دادن یک سوم دفاعی همچنان ادامه داشت که آرژانتین از این موضوع آگاهی کامل داشت.

وقت اضافه ی دوم:

آرژانتین از پاس های بلند پشت مدافعین فرانسه استفاده کرد که توانست به گل سوم دست پیدا کند.

بعداز گل سوم پرس های زیادی آرژانتین انجام داد تا فرانسه را از دروازه خودی دور نگهدارد. همزمان با این عملکرد از اتلاف وقت و تعویض های زیاد استفاده کرد.

اما فرانسه زمانی که صاحب توپ یا انتقال توپ در زمینه آرژانتین می شد فشار روی دروازه حریف را زیاد می کرد که از این کار به یک پنالتی و گل مساوی دست پیدا کرد.
بعداز گل مساوی فرانسه این بار آرژانتین بود که سریعا به دروازه فرانسه نزدیک میشد تا گل برتری را بزند.

(منبع : پایگاه آنالیزور آی تی فوتبال)

ارتباط با ما : 

تلفن : ۰۲۱۶۶۱۷۶۱۹۶       ۰۲۱۶۶۵۶۹۷۶۲      ۰۹۰۵۹۶۲۶۹۰۰

شبکه های اجتماعی آی تی فوتبال :

کانال تلگرام itfootball_ir@ 

 اینستاگرام   itfootball.ir  

آپارات itfootball

دوره تربیت مربی آنالیزور حرفه ای فوتبال
فوتبالبیس - طرح یادگیری فوتبال پایه
X

فرم ثبت نام