دپارتمان علمی آی تی فوتبال (مقالات آموزشی) :
به گزارش پایگاه علمی آی تی فوتبال ، در این مقاله قصد داریم روش های مختلف درآمدزایی در فوتبال را برای شما بیان کنیم .
در آمدزایی در فوتبال:
تیم های فوتبالی که با هزینه های مالی و اقتصادی زیادی وارد دنیای فوتبال می شوند، برای رشد و توسعه نیازمند کسب درآمد هستند تا بتوانند هزینه هایی همچون خرید و امضای قرارداد با مربیان و بازیکنان یا ساخت و نگهداری و یا اجاره ی استادیوم را تامین کنند.در اینجا به متداول ترین راه های درآمد زایی در فوتبال می پردازیم…
۱. اسپانسرها:
یکی از راههای متداولی هستند که باشگاهها میتوانند از این طریق مشکلات مالی خود را برطرف کنند. باشگاهها با جذب حامی مالی، موقعیتهای تبلیغاتی به وجود آمده توسط خود را به شرکتها و تاجران بزرگ ارائه میدهند تا در عوض، منبعی برای پوشش هزینههای خود را فراهم کنند.
برای مثال، باشگاه بایرن مونیخ آلمان درحالحاضر دارای ۲ حامی اصلی و ۱۷ حامی دیگر شامل آئودی، کوکا کولا، لوفتهانزا و شرکت زینمس آلمان و… است که حامیان مالی هستند که تجهیزات اصلی این باشگاه را بر عهده دارند. البته برخی دیگر از حامیان مالی باشگاه نیز تجهیزات و امکانات ورزشی و رفاهی را به باشگاه ارائه میدهند که البته همانطور که اشاره شد روش معامله میتواند به صورت توافقی باشد که البته این روش بیشتر در کشورهای پیشرفته و صاحب فوتبال انجام میشود. اما موضوع جذب اسپانسر در ایران و در سالهای اخیر و پس از حرفهای شدن لیگها کمی جدی گرفته شد و به این مسئله توجه شده است.
شرکتهای تجاری، و صاحبان صنایع بزرگ به این موضوع رسیدهاند که سرمایهگذاری در بخش ورزش به خصوص فوتبال تا چه اندازه میتواند به ورزش و سلامت کشور کمک کند و البته خود شرکتها هم از موقعیتهای تجاری به وجود آمده بهره میگیرند.
۲. فروش بلیط و مجوز پخش رسانه:
یکی دیگر از منابع کسب در آمد توسط تیمهای باشگاهی فروش بلیط دیدارها است. این روش یکی از کلاسیکترین روشهایی است که سود نسبتا کمی در مقایسه با جذب اسپانسر در باشگاهها دارد.البته درآمد حاصل از فروش بلیط بسته به نوع شراکت میتواند بین باشگاه و حامی، بین تیمها و حامیان تقسیم شود اما روشی دیگر از نحوه کسب درآمد، فروش مجوز پخش دیدار به صورت مستقیم و غیر مستقیم به شبکههای تلویزیونی است.
از آنجایی که دیگر بازیهای مهم مثل بازیهای لیگهای کشورهای صاحب فوتبال و پیشرفته بر روی شبکهها و تلویزیونها به صورت رایگان پخش نمیشود اما در ایران پخش مسابقات فوتبال در انحصار صدا و سیما است که به نظر میرسد باشگاهها در این خصوص پولی دریافت کنند.
۳. راهاندازی مدارس و آموزشگاهها:
باشگاههای بزرگ و دارای هوادار زیاد معمولا دارای مدارس و آموزشگاههای ورزشی هستند. معمولا هزینههای ورود به این مدارس و آموزشگاهها زیاد است که البته نام و اعتبار باشگاه مورد نظر کمک زیادی به جذب بازیکن در مدارس فوتبال میکند.
برای ثبت مدرسه فوتبال خود کلیک نمایید
برای ثبت باشگاه فوتبال خود کلیک نمایید
۴. مشارکت در طرحهای بزرگ:
هم یک راه کسب درآمد در باشگاه های فوتبال است.
۵. همکاری با شرکتهای بزرگ و سازمانها:
برای اجرای طرحهای مختلف و برخی از باشگاهها که در ایران تعداد آنها کم نیست، میتواند به ورود سرمایههای آزاد در بخش ورزش کمک زیادی به ورزش کشورمان شود.
۶. فروش بازیکنان :
برخی از باشگاههای ورزشی نیز عمدهترین راه کسب درآمد را از راه فروش بازیکنان میدانند.این نوع باشگاهها که معمولا باشگاههای کوچکی هستند با پرورش بازیکنان، آنها را به بازیکنانی بزرگی تبدیل میکنند و با قیمتی خوب به تیمهای بزرگ و مطرح که از لحاظ مالی در سطح مطلوبی به سر میبرند به فروش میرسانند که از این راه برای باشگاه خود کسب درآمد میکنند.
برای ثبت نام در دوره ایجنت نقل و انتقال بازیکن فوتبال همین حالا اقدام بفرمایید
(منبع : ipcce)