توضیحات
معرفی کتاب بازاریابی فوتبال
حوزه بازاریابی ورزشی محدوده وسیعی از مفاهیم مرتبط با ابعاد بازاریابی در ورزشهای مختلف را مورد ملاحظه قرار میدهد. رشد روزافزون حوزه ورزش، افزایش تعداد رقابتهای ورزشی، خیل عظیم تماشاچیان، هواداران و بینندگان تلویزیونی، تمرکز رسانهها بر حوزه ورزش، درآمد زایی و داشتن پتانسیلهای بالقوه فراوان سبب شد که ورزش به عنوان یک صنعت پر درآمد مدنظر کلیه افراد درگیر در حوزه اقتصاد و تجارت قرار بگیرد.
علاوه بر آن رشته فوتبال به عنوان پرمخاطبترین رشته ورزشی در دنیا سبب شده است که دست اندرکان حوزه ورزش نگاه ویژه ای را به این رشته ورزشی داشته باشند. رشته فوتبال با دارا بودن پتانسیلهای بسیار و خیل عظیم مخاطبان، مناسب ترین بستر را برای ایجاد یک محیط کسب و کار با رشد اقتصادی سریع را پیش روی افراد قرار داده است. لیگهای جدید، با حضور ستارگان مختلف از اقصی نقاط جهان در جهت جذب مخاطبان بیشتر شکل گرفت و جهت رشد و توسعه هر کدام از این لیگها نیازمند درک و شناخت درست و اصولی از کلیه عوامل تاثیرگذار بر این رشته پر طرفدار میباشیم. همچنین ضرورت وجود تمامی عواملی که در بالا به آن اشاره شده است، سبب خلق بازارهای رقابتی جدید جهت درآمدزایی هرچه بیشتر و کمک به رونق اقتصادی و بهره وری در این رشته ورزشی شده است.
کتاب بازاریابی فوتبال که حاصل مطالعات ژرف اندیشمندان مختلف از کشورهای مختلف در ارتباط با نحوه کسب و کار و بازاریابی لیگ های معتبر در دنیا بوده و شامل ۱۷ فصل است که در هرکدام از این فصول به صورت موردی یک لیگ فوتبال در جهان (اروپا،امریکای شمالی و جنوبی و آسیا) از زوایای مختلف مورد بررسی قرار گرفته و به خواننده اجازه می دهد با ترسیم یک خط سیر منطقی نه تنها ارتباط بین عناصر مختلف بازاریابی را شناسایی نماید بلکه با مقایسه لیگ های مختلف پی به کشف نقاط ضعف و قوت ، نحوه درآمدزایی ، موانع و محدودیت ها ی بازار و عوامل موثر بر موفقیت بازار و تجارت در حوزه فوتبال برده و به خوبی با فرصت ها و تهدید های موجود در این زمینه از بازاریابی دست پیدا نماید. فصل اول کتاب به بیان این مطلب می پردازد که ورزش نیازمند نگاه جهانی و یکپارچه میباشد به این نکته مهم که با توجه بلوغ فوتبال در اروپا و امریکا و رکورد در این کشورها باید چشم به بازارهای جدیدداشت، رشد چشمگیر فوتبال در اسیا را به عنوان یک بازار مناسب بالقوه مورد ملاحظه قرار میدهد. سپس به صورت مختصر به تفکیک منابع درآمدی باشگاههای اروپایی پرداخته که با استفاده از یک راهبرد مناسب خیل عظیمی از بازیکنان آسیایی را جذب لیگهای مختلف خود نمودهاند و با این کار رسانههای آسیایی را با ایجاد یک تصویر مثبت از بازیکنان، جهت تسهیل در روابط تجاری خود به خدمت گرفتهاند. بخش اول با وضعیت کلی بازاریابی فوتبال در اروپا شامل حقوق تلویزیونی و بازاریابی مربوط به جام یوفا سروکار دارد.
در فصل دوم تمرکز بر روزنامه نگاری به عنوان یک ابزار در ترویج حقوق تلویزیونی ورزش فوتبال مورد بررسی قرار میگیرد و با پنج بازار بزرگ در اقتصاد فوتبال در اروپا (انگلیس، المان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا) ارتباط برقرار میماید فصل سوم با نحوه مدیریت کنترل در فوتبال فرانسه سروکار داردو درفصل چهارم با فعالیتهای بازاریابی مشارکتی، در فصل پنجم در خصوص تکنیک تحقیق بازاری و عواملی که بر فرایند حمایت از تصمیم گیری مدیران در خصوص تبدیل استادیومهای فوتبال به تسهیلات ورزشی چند منظوره آشنا می شویم. فصل ششم روندتوسعه فوتبال آلمان را مد نظر قرار داده و در فصل هفتم نقش مراکز شرط بندی در رشد بازار فوتبال تبیین شده است. درفصل هشتم نقش حمایت مالی در کشور پرتغال و در فصل نهم لیگ فوتبال ایرلند و تاثیر لیگ انگلیس بر آن مورد بررسی قرار می گیرد.روند توسعه فوتبال فنلاند در فصل دهم بررسی شده است، فصل یازدهم کتاب حاضر نقش فوتبال در تجارت در کشور برزیل را بررسی نموده و در فصل دوازدهم بازاریابی فوتبال در کشور ژاپن به عنوان اولین مثال موردی در آسیا، توسعه فوتبال این کشور مورد ملاحظه قرار میگیرد. د
در فصل سیزدهم کتاب حاضر عوامل موفقیت و شکست لیگهای معتبر کشور امریکا ( MLS,WUSA) و نکات کلیدی در ارتباط با بازاریابی حرفه ای در کشور امریکا در فصل چهاردهم مورد بررسی قرار میگیرد. فصل پانزدهم نگاهی به رشد و توسعه فوتبال کانادا خواهد داشت و در فصل شانزدهم بازاریابی فوتبال در آرژانتین و عوامل مرتبط با کسب و کار در این رشته ورزشی مورد بررسی قرار می گیرد در فصل آخرحمایت مالی در کشور کره و نحوه تاثیر برگزاری جام جهانی فوتبال در این کشور مشخص شده است. کتاب حاضر مجموعه کاملی از نحوه بازاریابی و کسب و کار در فوتبال در اقصی نقاط جهان را پیش روی خواننده قرار داده و این فرصت را برای استفاده کنندگان از این کتاب فراهم میآورد که با شناسایی ابعاد مختلف بازاریابی ورزشی در رشته فوتبال درک عمیقی از روابط بین اجزاء مختلف آن را فراهم آورند، علاوه بر آن مطالب کاربردی این کتاب میتواند به عنوان کتاب کمک درسی برای دانشجویان رشتههای مدیریت ورزشی، بازاریابی ورزشی، مدیریت بازرگانی وهمچنین راهنمایی موثر برای مسئولان و دست اندرکاران حوزه ورزش و علی الخصوص فوتبال، اعم از مسئولان فدراسیون، مدیران باشگاهها، دست اندرکاران حوزه رسانه، تبلیغات، حامیان مالی، مربیان و ورزشکاران، هوارداران و تمامی افرادی علاقمند و درگیر به این حوزه پر مخاطب را فراهم میآورد.
نقد و بررسیها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.