به گزارش پایگاه خبری آی تی فوتبال ، بازیکنان تیم ملی فوتبال مراکش بعد از کسب نتایج درخشان در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر ، نشان افتخار دریافت کردند .

تیم ملی فوتبال مراکش که با تلاش بی وقفه بازیکنان و مربیان تم خود ، توانست در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مقام چهارم دست پیدا کند تا برگ سبزی در تاریخ این کشور ثبت شود .

مراکش در مرحله گروهی با ۲ برد و یک تساوی به عنوان صدرنشین از گروه خود صعود کرد . آنها در مرحله حذفی با شکست تیم ملی فوتبال اسپانیا در ضربات پنالتی ، شگفتی جدیدی را رقم زدند و علاوه بر صعود به دور بعد ، باعث اخراج سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا یعنی لوئیز انریکه نیز شدند .

آنها در مرحله بعد در مقابل تیم ملی فوتبال پرتغال قرار گرفتند و با نمایش و بازی زیبا ، این تیم را نیز با شگفتی حذف کردند تا به مرحله نیمه نهایی صعود کنند .

مراکش تنها تیم آفریقایی و تنها تیم مسلمانی هست که در تاریخ فوتبال جام جهانی به مرحله نیمه نهایی صعود می کند .

مراکش در مرحله نیمه نهایی نتوانست حریف فرانسه پر ستاره شود و با باخت ۲ بر۰ راهی بازی رده بندی شد .

در مرحله گروهی این جام مراکش و کرواسی در بازی اول خود ، رو در روی یکدیگر قرار گرفتند که نتیجه آن بازی با تساوی به پایان رسید . اما آنها دوباره یکدیگر را در جام ملاقات کردند . آن هم در مرحله رده بندی . بازی خوب و حساب شده تیم ملی فوتبال کرواسی و استفاده از تجارب بازیکنان پیشکسوت همچون لوکا مودریچ ، بازی را به نفع کروات ها کشاند و مراکش با باخت در این بازی به عنوان تیم چهارم جام جهانی فوتبال شناخته شد .

این نتایج درخشان در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با وجود نداشتن ستاره های زیاد ، باعث شد که مسئولین کشور مراکش به رسم یاد بود و تشکر از زحمات بازیکنان و کادر فنی تیم ملی ، نشان افتخار کشور را به آنها اهدا کنند تا این گونه مزد زحماتشان در جام جهانی دریافت کنند .

مراکش همان تیمی است که در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با ۲ باخت و ۱ تساوی به عنوان تیم چهارم از گروه خود حذف شد اما آنها با تلاش بی وقفه و برنامه ریزی صحیح مسئولین فوتبالی در طی این ۴ سال ، توانستند حالا علاوه بر صعود از مرحله گروهی به عنوان تیم صدرنشین ، جزو ۴ تیم برتر دنیای فوتبال در جام جهانی قرار بگیرند و بگویند که : خواستن ، توانستن است .

(منبع : پایگاه خبری آی تی فوتبال)

(نویسنده : MRN)

ارتباط با ما : 

تلفن : ۰۲۱۶۶۱۷۶۱۹۶       ۰۲۱۶۶۵۶۹۷۶۲      ۰۹۰۵۹۶۲۶۹۰۰

شبکه های اجتماعی آی تی فوتبال :

کانال تلگرام itfootball_ir@ 

 اینستاگرام   itfootball.ir  

آپارات itfootball

دوره تربیت مربی آنالیزور حرفه ای فوتبال
فوتبالبیس - طرح یادگیری فوتبال پایه
X

فرم ثبت نام